Pages

Saturday, November 8, 2014

BENGKEL MULTIMEDIA DAN VIDEOGRAFI

ASSALAMUALAIKUM


BENGKEL MULTIMEDIA & VIDEOGRAFI 2014

8 Nov 2014 - Alhamdulillah, Unit Multimedia dan Penerbitan Sekretariat Pelajar Fakulti Sains dan Teknologi (SekreFaST) Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) dengan kerjasama Sekretariat Mahasiswa Fakulti Ekonomi dan Muamalat, SekreFEM USIM bagi sesi 2014/2015 telah menganjurkan bengkel multimedia dan videografi yang bertujuan untuk menerapkan kemahiran-kemahiran dalam bidang multimedia dan videografi.

Bengkel ini merupakan bengkel tertutup inisiatif daripada Unit Multimedia dan Penerbitan SekreFaST USIM yang melibatkan beberapa orang wakil bagi setiap unit Sekretariat Fakulti Sains dan Teknologi (SekreFaST) dan Sekretariat Fakulti Ekonomi dan Muamalat (SekreFEM). Bengkel ini mensasarkan beberapa objektif utama iaitu memberi pendedahan kepada barisan SekreFaST dan SekreFEM sesi 2014/2015 mengenai kepentingan pengetahuan tentang teknologi media pada masa kini terutama dalam penyebaran dakwah dan juga mendedahkan barisan SekreFasT dan SekreFEM tentang multimedia dan pembikinan video dalam menjayakan program yang bertujuan menyebarkan dakwah serta informasi  kepada mahasiswa dan mahasiswi USIM.


Dua orang tenaga pengajar yang berpengalaman telah dijemput untuk mengajarkan teknik penggunaan Adobe Photoshop iaitu Saudara Muhammad Nor Amin Bin Jamaluddin dan Saudara Syed Ubaydillah bagi teknik videografi. Pihak SekreFaST mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kerana sudi meluangkan masa hujung minggu bagi menyumbangkan tenaga untuk menjayakan bengkel ini. Di samping itu, pihak SekreFaST merakamkan setinggi-tinggi penghargaan dan tahniah kepada Saudara Amin yang baru sahaja dilantik sebagai Majlis Perwakilan Pelajar bagi kawasan Fakulti Sains dan Teknologi 2014/2015.


Unit Multimedia dan Penerbitan SekreFaST mengucapakan tahniah kepada para peserta yang hadir ke bengkel ini. Semoga ilmu yang diperoleh hari ini dapat dimanfaatkan pada jalan yang betul.







"MEMIMPIN EKSPLORASI KEILMUAN"
Media SekreFaST

No comments:

Post a Comment